Campanie: “Cand eu nu pot să vorbesc…”

În cadrul parteneriatului încheiat între Inspectoratul General al Poliţiei Române prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii si Asociaţia Telefonul Copilului a fost lansată, în luna octombrie 2010, Campania “Cand eu nu pot să vorbesc…”. Scopul acesteia vizează cresterea gradului de implicare a populaţiei în semnalarea cazurilor de încălcare a drepturilor copilului la telefonul 116 111, serviciu gratuit gestionat de Asociaţia Telefonul Copilului. Sesizarea abuzurilor va permite intervenţia poliţiştilor, a asistenţilor sociali şi a altor specialişti pentru rezolvarea fiecărei situaţii în parte. Numărul de telefon 116 111 nu se substituite apelului de urgenţă 112 ci vine în sprijinul cetăţenilor care pot primi astfel, în plus, informaţii şi consiliere în domeniul drepturilor copilului.

Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, al cărei scop este acela de a proteja copiii împotriva oricărei încercări de încălcare a drepturilor lor, împotriva oricărei forme de abuz.  Este activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului 7 zile din 7, între orele 08.00 – 20.00.

În luna iulie 2008, Asociaţia Telefonul Copilului a primit licenţa pentru implementarea numărului unic european de asistenţă pentru copii, 116 111. Începând cu data de 1 octombrie 2008 acesta a devenit funcţional la nivelul întregii ţări. România a fost a treia ţară din Uniunea Europeană care a pus la dispoziţia copiilor acest număr unic.

 

Serviciile oferite de către Telefonul Copilului 116 111 sunt următoarele:

  • Informare cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor
  • Consiliere cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor
  • Îndrumare către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară
  • Urmărirea modului de soluţionare a cazurilor
  • Monitorizarea respectării drepturilor copilului în urma cazurilor înregistrate şi informarea instituţiilor abilitate cu privire la problemele întâmpinate de copii